U bent hier

Inschrijvingen

Waar en wanneer kan je je inschrijven?

Weten wanneer je je kan inschrijven in onze verschillende leslocaties en waar die precies zijn?

Wat breng je mee bij je inschrijving?

  • je identiteitskaart
  • je paspoort of visum (voor niet-Belgen)
  • attesten van vroeger gevolgde cursussen en opleidingen (wanneer van toepassing)
  • attesten om vrijstelling van inschrijvingsgeld te verkrijgen (wanneer van toepassing)

Hoe kan je je inschrijving betalen?

Je kan betalen met bankkaart of cash.

Je kan voor de betaling ook gebruik maken van opleidingscheques. Het gebruik van opleidingscheques wordt beperkt tot personen die laag- of middelhoog geschoold zijn. Hooggeschoolden komen hiervoor alleen in aanmerking in het kader van loopbaanbegeleiding. Voor vragen en info verwijzen we je naar de website van de VDAB of bel het nummer 0800 30 700.

Zelfstandigen kunnen opleidingscheques aanvragen voor inschrijvingsgeld en cursusmateriaal. Voor vragen over deze zgn. ‘KMO-portefeuille’ kan je terecht op de website van Agentschap Innoveren Ondernemen of bel het gratis nummer van de infolijn 1700.

INSCHRIJVEN VIA OVERSCHRIJVING?

Is enkel van toepassing voor cursisten die in 2017-2018 les volgden. De informatie hierover wordt samen met het attest via de post bezorgd.

Ben je vrijgesteld van het betalen van inschrijvingsgeld?

Verschillende attesten geven recht op een (gedeeltelijke) vrijstelling. Meer informatie daarover vind je op de volgende website van Onderwijs Vlaanderen.

Let op!
Op het moment dat je je inschrijft mogen je attesten niet ouder zijn dan 30 kalenderdagen.

Heb je recht op betaald educatief verlof?

Werknemers in de privé- of openbare sector kunnen in overleg met hun werkgever gebruik maken van betaald educatief verlof. Meer informatie daarover vind je op de website van Onderwijs Vlaanderen.

Zie ook onze vragenrubriek voor meer info over inschrijveN